Logistyka dystrybucji
Logistyka dystrybucji obejmuje przepływ towarów z magazynu, w którym znajdują się produkty końcowe w celu sprzedania i dostarczenia ich klientowi po jak najniższych kosztach. Bardzo istotne jest, by zapewnić bardzo wysoki poziom tej obsługi dla klienta. Im wyższa będzie jakość logistyki dystrybucji, tym bardziej jesteśmy konkurencyjni na tle innych przedsiębiorstw.
Logistyka dystrybucji może być ujmowana w ujęciu wąskim i szerokim.
Wąskie pojęcie dystrybucji logistyki dotyczy zagadnień związanych z dystrybucją fizyczną. Składa się ona z podsystemów: transportu, składowania i zarządzania zapasami. Szerokie pojęcie logistyki dystrybucji dotyczy systemu dystrybucji, na które składa się organizacja i zarządzanie, dystrybucji fizycznej oraz metod, technik sprzedaży i obsługi klienta.
W latach 60 i 70 bardzo ważna była sama dystrybucja, logistyka dołączyła do tego w późniejszym czasie. Z upływem czasu, gdy przedsiębiorstwa zaczęły zauważać wagę zależności między kosztami zapasów a kosztami transportu z całościowego punktu widzenia, pojawiło się odpowiednie planowane, by jak najbardziej obniżyć całkowite koszty dystrybucji.
Warto poznać również samą misję logistyki dystrybucji. Misją logistyki dystrybucji jest konieczność dostosowania podaży oferowanych towarów do rynkowego popytu na te towary. Wymaga to gromadzenia i dostarczania takich asortymentów towarowych i w takich ilościach, które są najbardziej zbliżone do potrzeb rynku.