ROZPOCZYNAMY MAJÓWKĘ! W dniach 26.04 - 05.05.2024 złóż zamówienie powyżej 400 zł i otrzymaj dostawę w gratisie!

Masz pytania? + 48 61 655 44 99 lub NAPISZ
Wpisz szukaną frazę lub nr katalogowy

Doki przeładunkowe

Dok przeładunkowyDoki przeładunkowe stanowią najważniejszy element wyposażenia nowoczesnych frontów przeładunkowych. Dok przeładunkowy, czyli kompletne stanowisko przeładunkowe, to system kilku urządzeń, dzięki którym możliwe jest bezpośrednie i niewymagające przestojów przemieszczanie towarów wózkiem widłowym lub ręcznym pomiędzy podłogą magazynu a wnętrzem skrzyni ładunkowej pojazdu dostawczego.

Dok przeładunkowy składa się z rampy przeładunkowej, śluzy uszczelniającej (fartucha uszczelniającego), bramy przemysłowej oraz wyposażenia dodatkowego w postaci odbojników, naprowadzaczy kół, klinów zabezpieczających, sygnalizacji świetlnej. Każdy z elementów doku przeładunkowego odgrywa bardzo istotną rolę podczas przeładunku.

Rampa przeładunkowa łączy i wyrównuje powierzchnię magazynu z podłogą samochodu dostawczego. Śluza uszczelniająca (fartuch uszczelniający) chroni strefę przeładunku przed niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych oraz zapewnia odpowiednie wymogi sanitarne. Zadaniem bramy przemysłowej jest szczelne zamknięcie magazynu. Dzięki zastosowaniu odbojników oraz naprowadzaczy kół zwiększa się bezpieczeństwo na stanowisku przeładunkowym. Naprowadzacze kół ułatwiają precyzyjne dokowanie samochodu dostawczego w miejsce przeładunku, dzięki czemu chroniony jest nie tylko pojazd, ale także elementy doku przeładunkowego – rampa oraz śluza uszczelniająca (fartuch uszczelniający), skraca się także czas operacji. Odbojniki amortyzują wstrząsy oraz zapobiegają tarciu pomiędzy dokiem przeładunkowym a samochodem dostawczym.

Jako najważniejsze korzyści wynikające z posiadania profesjonalnych doków przeładunkowych wskazać należy:

  • skrócenie czasu realizacji operacji przeładunkowych,
  • zwiększenie przepustowości placu przeładunkowego,
  • możliwość obsłużenia różnego typu samochodów dostawczych,
  • zabezpieczenie towaru przed niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych,
  • ochrona przed dostępem osób niepowołanych,
  • oszczędność energii oraz poprawa warunków pracy.

Projektowanie doków przeładunkowych musi zostać poprzedzone dokładną analizą takich czynników jak m.in.: rodzaje i wymiary obsługiwanych pojazdów dostawczych, natężenie realizowanych operacji, charakterystyka przyjmowanych jednostek ładunkowych, specyfika przechowywania towaru wewnątrz magazynu, posiadana infrastruktura oraz urządzenia transportu wewnętrznego, a także panujący mikroklimat.

PROMAG S.A. posiada pond 30-letnie doświadczenie w projektowaniu i wyposażaniu frontów przeładunkowych w systemy nowoczesnych doków przeładunkowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.

Leksykon

A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Urządzenia do pakowania przedmiotów o prostokątnym i okrągłym kształcie mające pomóc eliminować przestoje i ograniczyć pracę człowieka.
System składowania, w którym układnice transportują jednostki opierając się o oprogramowanie WMS. Zaletami jest optymalizacja wykorzystania kubatury i eliminacja błędów powstałych podczas ręcznego zarządzania magazynem.
Beczki przeznaczone do pakowania, magazynowania oraz transportowania artkułów przemysłowych i spożywczych, wykonane zgodnie z normami unijnymi dotyczącymi wyrobów przeznaczonych do kontaktu z artykułami spożywczymi.
Program e-Skarbonka Zamów katalog NEWSLETTER
Promag S.A. Reviews with ekomi-pl.com

do góry   Promag